יום שני, 23 ביוני 2014

המקדשים בבאלי

בהתחלה לא הבנתי איפה האנשים גרים
כי נראה שכל האי מכוסה במקדשים,
והאמת שזה נכון,
בכל בית יש מקדש למשפחה
 ואז בכל רחוב, בכל שכונה ובכל כפר,
כך שהאי באמת מכוסה בעשרות אלפי מקדשים.

ביקרנו ב-Pura Besakih - "אם כל המקדשים",
המקדש הגדול והקדוש ביותר בבאלי
שבנוי על צלע הר הגעש אגונג
מטפסים לשער
המקדש
לנו קשה להבין את זה,
אבל בבאלי כל חיי היומיום סובבים
סביב האלים, השדים והמנחות שמגישים להם.
בתחילת כל יום מניחים בפתח הבית, החנות, המכונית או הטוסטוס
קופסאות קטנות עשויות מעלי דקל
מלאות בפרחים, אורז, אגוזים וקטורת
כדי לרצות את כל הכוחות הטובים והרעים
ולהגיע לאיזון והרמוניה בין כולם.
המדרכות מלאות במנחות הקטנות האלה
וצריך לשים לב לא לדרוך עליהן
(זה לא תמיד הולך...)
בטוסטוסים הם מכניסים את המנחות
מאחורי לוחית המספר
ובמכוניות זה מונח מעל ההגה
המקדש ענק ומאוד מרשים,
הגגות השחורים עשויים
משערות עץ קוקוס
חלק מטקס אשכבה
אחרי שהגופה נשרפה

כולם הולכים למקדשים
ומביאים מנחות לאלים
 בקופסאות קלועות
שמלאות באוכל ופירות.

בתום הטקסים במקדש
רוב האוכל מהמנחות
חוזר עם האנשים הביתה
(שזה יפה כי אין להם הרבה אוכל
 ואין סיבה שיירקב במקדש..)
חנות לקופסאות המנחות,
הכל קלוע ומצוייר בעבודת יד,
צבעוני ויפה
מקדש Tanah Lot בים,
אפשר להגיע אליו
רק בשפל.
נראה לי שמחר
נתמקד בשופינג...

8 תגובות:

  1. כל כך יפה זה נראה... אם פעם אחליט שאני נוסעת למקומות שצריך חיסונים כדי להגיע אליהם נראה לי שזה יהיה היעד.

    השבמחק
  2. איזה יופי!
    הכי מצא חן בעיני זה שהמינחות חוזרות עם האנשים הביתה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם בעיני. מודה שזה משהו שהטריד אותי כי הם כל היום עסוקים להכין את האוכל הכי טוב למנחות וזה לא אנשים שיש להם הרבה. אז שאלתי מה עושים עם כל האוכל הזה ושמחתי מאוד לתשובה.

      מחק
  3. תמונות מדהימות, סיפורים מרתקים, כיף גדול לבקר איתך שם! וגם שאלות - נסעתם עם דרכונים ישראלים? איך בחרתם ביעד? זה היה חלק מנסיעה עסקית? או שפשוט בחרתם בבאלי כיעד ונסעתם? כי אני גם מתחילה לחשוב עליו כיעד עכשיו ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה חגית. אני הצטרפתי לנסיעה עיסקית של יוגב ואחרי הכנס נשארנו לטייל באי. טסים עם דרכונים ישראלים אבל צריך לעצור בסינגפור כדי להוציא את הויזה לבאלי. באלי נפלאה אבל אני חושבת שטיול לשם צריך להשתלב עם עוד מקומות באזור כי זו טיסה מאוד ארוכה אז אם מגיעים עד לשם כדאי לראות עוד...

      מחק
  4. כיף לקרוא את הרשומות שלך
    את מעבירה את החוויה בצורה נפלאה!

    השבמחק